Returer & Reklamation

Retur
Hos Värmevästen.se har du alltid 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten.
När din retur mottagits behöver den godkännas av Värmevästen.se, vid en ogiltig retur återkopplar vi till dig via mail.
Vid retur står du för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella tillbehör och manualer också skickas med. Använd gärna originalkartongen din order kom i som yttre emballage vid retur. Förpacka din retur väl och skicka ditt paket spårbart till våran box-adress
Märk returen tydligt med Värmevästen.se, lägg med en notering där ditt namn och mailadress framgår och skicka paketet till:
Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar.

Reklamation
Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.
Värmevästen.se förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på info@varmevaesten.se.
Observera att Värmevästen.se inte står för returfrakt.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Returadress
Om din retur uppfyller kraven ovan så ska det återsändas till följande adress.
JCM SWEDEN AB
Box 140
811 22 Sandviken

Tänk på att vi ej behandlar returer av brutna förpackningar.